3080731308 |
L'educació emocional: educar sentint, educar amb sentit |
2016-2017 |
Taller a centre. Educació Infantil-Primària |
|
|
|
25/10/2016 - 13/12/2016 (15 hores) de 12:30h a 14:00h |
|
ESC Vall de Palau |
|
c. de l'Urgell, 9 (Sant Andreu de la Barca)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Baix Llobregat VII
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
12/09/2016 - 28/09/2016 . Activitat restringida |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Es pretén poder portar a la pràctica, dins l'entorn educatiu, el desenvolupament personal dels infants a través de conceptes claus de desenvolupament emocional. La idea és introduir dintre del PAT activitats que ens permetin acompanyar als infants en el seu desenvolupament a nivell emocional i així poder generar benestar intern i extern i activar l'intel·ligència emocional, a més, a través de la psicologia positiva i la promoció del benestar volem prevenir casos d'assetjament escolar.
|
| |
Objectius |
- Prendre consciència de la rellevància de l'educació emocional per afavorir el benestar de l'infant.
- Facilitar eines per incloure l'educació emocional en la intervenció educativa.
- Concretar pautes d'actuació per educar en emocions des del propi desenvolupament d'habilitats sociemocionals a nivell personal.
- Aportar eines per acompanyar en el creixement personal de l'infant a nivell intern i extern des d'una mirada sistèmica.
|
| |
Continguts |
La formació constarà de 4 blocs:
1. Consciència emocional: introducció i treball cap el desenvolupament d'habilitats socioemocionals relacionades amb la consciència de les emocions pròpies i de les dels altres. Aquesta és l'eina principal per a l'inici de processos de millora en la dinàmica personal i de grup.
2. Elecció personal: Eines introductòries cap el desenvolupament d'habilitats socioemocionals per a la vida, la pròpia regulació personal i pel treball cap a l'objectiu de benestar. Presa de consciència per a poder prendre bones eleccions.
3. Responsabilitat individual: Foment d'habilitats socioemocionals relacionades amb l'autonomia emocional i la competència social. Eines per a dur a l'acció de les eleccions conscients, internes i externes, tant a nivell personal com de grup.
4. Metodologia VRT: Introducció a la metodologia VRT (vivència-reflexió-transferència), una eina clau de l'educació emocional envers el procés d'aprenentatge i el desenvolupament personal.
|
| |
Avaluació |
S’avaluaran els següents aspectes:
- Satisfacció de les persones assistents i de l’equip directiu en relació amb el disseny i el
desenvolupament de l’activitat formativa.
- Aprofitament i transferència immediata a la pràctica docent d’aspectes relacionats amb els continguts de l’activitat formativa.
- Definició de línies de treball a seguir per consolidar l’aplicació de la formació rebuda a la pràctica docent.
- En funció de les hores d’altres requisits, s’haurà de realitzar, individualment o en petit grup, un projecte o activitat d’experimentació a l’aula, relacionada amb els continguts treballats a l’activitat de formació; s’analitzaran els resultats i es recolliran evidències de la transferència. La persona formadora concretarà el treball i farà el seguiment.
|
| |
Requisits de certificació |
- Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de formació.
- Avaluació positiva de les tasques individuals i/o grupals en relació amb l’aprofitament i la transferència immediata.
- Es requerirà un qüestionari de satisfacció en el que s’inclouran aspectes relacionats amb la satisfacció, la transferència i l’avaluació de l’activitat.
|
| |
E-mail |
crp-martorell@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 2 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 3 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 4 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 5 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 6 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 7 |
- |
- |
- |
- |
|
| |