Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
3080731308   L'educació emocional: educar sentint, educar amb sentit
2016-2017   Taller a centre. Educació Infantil-Primària
  
   25/10/2016 - 13/12/2016 (15 hores) de 12:30h a 14:00h
   ESC Vall de Palau
   c. de l'Urgell, 9 (Sant Andreu de la Barca) 
  
Format   Presencial
Organització   Servei Educatiu Baix Llobregat VII
  
  
  
Inscripció   12/09/2016 - 28/09/2016 . Activitat restringida
  
Descripció i   Metodologia:   Es pretén poder portar a la pràctica, dins l'entorn educatiu, el desenvolupament personal dels infants a través de conceptes claus de desenvolupament emocional. La idea és introduir dintre del PAT activitats que ens permetin acompanyar als infants en el seu desenvolupament a nivell emocional i així poder generar benestar intern i extern i activar l'intel·ligència emocional, a més, a través de la psicologia positiva i la promoció del benestar volem prevenir casos d'assetjament escolar.
  
Objectius   - Prendre consciència de la rellevància de l'educació emocional per afavorir el benestar de l'infant.
- Facilitar eines per incloure l'educació emocional en la intervenció educativa.
- Concretar pautes d'actuació per educar en emocions des del propi desenvolupament d'habilitats sociemocionals a nivell personal.
- Aportar eines per acompanyar en el creixement personal de l'infant a nivell intern i extern des d'una mirada sistèmica.
  
Continguts   La formació constarà de 4 blocs:
1. Consciència emocional: introducció i treball cap el desenvolupament d'habilitats socioemocionals relacionades amb la consciència de les emocions pròpies i de les dels altres. Aquesta és l'eina principal per a l'inici de processos de millora en la dinàmica personal i de grup.
2. Elecció personal: Eines introductòries cap el desenvolupament d'habilitats socioemocionals per a la vida, la pròpia regulació personal i pel treball cap a l'objectiu de benestar. Presa de consciència per a poder prendre bones eleccions.
3. Responsabilitat individual: Foment d'habilitats socioemocionals relacionades amb l'autonomia emocional i la competència social. Eines per a dur a l'acció de les eleccions conscients, internes i externes, tant a nivell personal com de grup.
4. Metodologia VRT: Introducció a la metodologia VRT (vivència-reflexió-transferència), una eina clau de l'educació emocional envers el procés d'aprenentatge i el desenvolupament personal.
  
Avaluació   S’avaluaran els següents aspectes:
- Satisfacció de les persones assistents i de l’equip directiu en relació amb el disseny i el
desenvolupament de l’activitat formativa.
- Aprofitament i transferència immediata a la pràctica docent d’aspectes relacionats amb els continguts de l’activitat formativa.
- Definició de línies de treball a seguir per consolidar l’aplicació de la formació rebuda a la pràctica docent.
- En funció de les hores d’altres requisits, s’haurà de realitzar, individualment o en petit grup, un projecte o activitat d’experimentació a l’aula, relacionada amb els continguts treballats a l’activitat de formació; s’analitzaran els resultats i es recolliran evidències de la transferència. La persona formadora concretarà el treball i farà el seguiment.
  
Requisits de  certificació   - Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de formació.
- Avaluació positiva de les tasques individuals i/o grupals en relació amb l’aprofitament i la transferència immediata.
- Es requerirà un qüestionari de satisfacció en el que s’inclouran aspectes relacionats amb la satisfacció, la transferència i l’avaluació de l’activitat.
  
E-mail   crp-martorell@xtec.cat
  
  
Calendari  
 Sessió 1   -   -   -   - 
 Sessió 2   -   -   -   - 
 Sessió 3   -   -   -   - 
 Sessió 4   -   -   -   - 
 Sessió 5   -   -   -   - 
 Sessió 6   -   -   -   - 
 Sessió 7   -   -   -   - 
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent